torsdag den 24. marts 2011

Fridage

Selvom det er min sidste uge i Arcas, besluttede jeg mig for at tage to fridage hvor jeg overnattede i Flores paa et hostel der hedder Los Amigos.
Jeg brugte dagene til at tage til Tikal og ellers bare slappe helt af iblandt soede mennesker fra hele verden.

Foerst vil jeg fortaelle lidt om Los Amigos. Det er et super fedt hostel, hollandsk ejer! Stemningen er fantastisk - alle er glade og aabne. Der er 3 hunde, et par katte og en kanin der hopper rundt omkring foedderne paa en. Det er et dejligt sted og prisen for en nat er 45q - og det faaes ikke meget billigere i Guatemala.




 Maden i restauranten er ogsaa rigtig go og til en fornuftig pris. Som man kan se paa billedet er det en meget rolig belysning og man kan naesten maerke stemningen bare ved at kigge paa billedet.




Her er saa en af hundene - der er 3, den ene ses paa billedet - den anden er kaempe stor (med oejne saa store som rundetaarn!) og den tredje er en lille soed poelsehund.


Jeg proevede at faa et billede af kaninen, men den naegtede at staa stille, saa det blev lidt sloerret - men taenkte at jeg hellere maatte tage et billede som bevis hvis jeg skulle faa folk til at tro paa mig! ;-)







d. 23 gik turen saa til Tikal, fuld solskin! - For at vaere helt aerlig, blev jeg faktisk lidt skuffet! "Grand Place" er ikke saa "grand" som man skulle tro - bygningerne er stadig flotte, meeeen ikke helt som man ser det paa billederne. De fleste af templerne er daekket af junglen! Faktisk var gaaturen igennem junglen en vigtig del af Tikal turen. Vi saa en masse dyr rundt omkring i junglen og faunaen er helt utrolig.



 
det her er den store plads  ... jep

^ udsigten set fra Tempel 4, tog ca. 5min at komme op til toppen.         ^Tempel 5!


 Til venstre ses trappen til tempel 5, og er der faktisk en lille sjov historie tilhoerende min og Jeppes tur derop OG ned igen!
 Vi klatrede hele vejen op og da vi endelig kom derop var der en virkelig aggressiv hveps som jagtede os! Jeppe loeb ned af trapperne igen og lod mig i stikken mens han raabte "LIV DU TAGER LIGE BILLEDER IKKE?" jeg naaede at faa 3 billeder inden jeg spurtede ned af trappen - det ene ser vi ovenover - det er faktisk et okat billede, taget i betragtning at jeg loeb rundt som en galning. ;-)





Mine foelelser for Tikal                                               Og mig sammen med Guatemalas nationaltrae - dette                trae er ikke meget aeldre en 100aar.


Til slut vil jeg vise endnu et billede af en "standard" solnedgang i Flores ... aarh

Ingen kommentarer:

Send en kommentar