onsdag den 18. juli 2012

Jordbær/hyldeblomst marmelade!




Hjemmelavet marmelade er fantastisk! Min søde mor lavede 2 glas til mig, som jeg fik i sidste uge.
 Hindbær og jordbær/hyldeblomst. 
JORDBÆR/HYLDEBLOMST er den bedste jeg nogensinde har smagt!! 

Det skal du bruge:
- 500 g. jordbær
- 2-3 skærme/klaser hyldeblomster
- 500 g. sukker
-  desuden: en hulske til at fjerne skum, når marmeladen koger op. En stor hultragt og fine mærkater til marmeladeglassene er gode at have klar, når du går i gang med sommerbærrene.

Skærres op, smides i en gryde og koges sammen til skøn marmelade!


Det ser også så fint ud med hyldeblomsterne i marmeladen! :-)


Bollerne er efter helt almindelig opskrift, hvor jeg har puttet godt med havregryn i, istedet for så meget mel.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar